hele knappe boot van een meter of wat
Dit 14 meter lange zeiljacht combineert prestaties met comfort. Met een gestroomlijnd ontwerp, hoogwaardige afwerking en doordachte indeling is het perfect voor zowel ontspannen tochten als serieuze zeilreizen. Uitgerust met moderne navigatieapparatuur, een ruim interieur en uitstekende zeileigenschappen, biedt dit jacht een ideale balans tussen luxe en zeilplezier. Klaar voor nieuwe avonturen op het water.
Referentienummer
Geen
Categorie
Zeiljacht
Bouwjaar
1997
Ligplaats
Makkum
Materiaal
Aluminium
Afmetingen
18,00 m x 4,80 m x 2,28 m
Vraagprijs
Onder Bod
Korte omschrijving
Prachtig gelijnd dekhuis zeiljacht van eerste eigenaar. Zorgzaam onderhouden, met o.a. nieuwe voorzeilen van 2020, verstaging en elektronica-set.
























Referentienummer
Geen
Categorie
Zeiljacht
Bouwjaar
1997
Ligplaats
Makkum
Materiaal
Aluminium
Afmetingen
18,00 m x 4,80 m x 2,28 m
Vraagprijs
Onder Bod
Korte omschrijving
Prachtig gelijnd dekhuis zeiljacht van eerste eigenaar. Zorgzaam onderhouden, met o.a. nieuwe voorzeilen van 2020, verstaging en elektronica-set.
-
Dit prachtig gelijnde zeiljacht is van de eerste eigenaar en is altijd in top conditie gehouden en is klaar om te gaan. Ondanks dat het jacht ter overname aangeboden heeft, blijft de eigenaar het jacht optimaal verzorgen, met periodiek onderhoud en diverse vernieuwingen. Zo is het jacht uitgerust met o.a. nieuwe voorzeilen van 2020, is het staand want preventief vervangen en is het jacht 2022 voorzien van nieuwe navigatie-elektronica. Zeer geschikt om in comfort rond de wereld te zeilen en daarom voorzien van alle denkbare opties.
-
Ontwerper: Dieter Empacher, Marblehead USA
Werf: Manfred Kanter, Ontario, Canada
Bouwnummer: Lloyds Hull Certificate
CE: Vrijgesteld
Rompvorm: S-spant, 8 mm
Rompkleur: Wit
Dek en opbouw kleur: Wit
Dek en opbouw materiaal: Aluminium, 12mm teak (Nieuw 2017)
Ramen: Gebo poorten in romp (met storm boards) en opbouw, voorzien van muggenhorren. Vensters vervangen in 2022. Lewmar ocean dekluiken, vensters vervangen in 2020
Kuip: Middenkuip
Doorvaarthoogte normaal: 24,45 m
Diepgang: 228 cm
Lengte waterlijn: 1.448 cm
Waterverplaatsing: 27.660 kg
Ballast: 10.000 kg
Besturing: Stuurwiel + Simrad FU80 FollowUp steering van 2022
Plek besturing: Dubbel
Roer: Enkel, Semi-balanced
Opmerkingen
Romp en opbouw zijn van zeewaterbestendig aluminium (5083). Romp: 8mm, opbouw: 5mm.
In de romp midscheeps is een zwemtrap geïntegreerd.
Voor extra veiligheid is de romp voorzien van 4 waterdichte schotten.
De romp en dekken zijn geïsoleerd met 25 mm schuim.
Werkzaamheden 2017/2018
Romp geschilderd
Teakdekken vernieuwd
Teak op kajuitdak overhaald en waar nodig vervangen
Lewmar luiken opnieuw gemonteerd en ramen vernieuwd
Nieuwe bekleding in salon en achterhut
Nieuwe Force 10 oven
Gas koelsystemen gecontroleerd
Pakking toiletten en pomp vervangen
Nieuwe digital Easy Navtex
Nieuwe Mastervolt 100 amp lader
Balmar 50 amp dynamo vervangen voor 100 amp
Lieren en fokroller onderhoudsbeurt
Caterpillar onderhoudsbeurt en waterpomp vervangen
Westerbeke onderhoudsbeurt en waterpomp vervangen
Lewmar boegschroef onderhoudsbeurt
Maxprop onderhoudsbeurt
CV onderhoudsbeurt
Yamaha bbm onderhoudsbeurt
Romp gepolijst
Opbouw opnieuw gespoten
Houtwerk buiten opnieuw gevernist
Onderwaterschip nieuwe antifouling en anodes vervangen
Reddingsvlot servicebeurt
Nieuwe seals ramen
Werkzaamheden 2020
Staand want gecontroleerd
Verstaging en terminals vervangen
Werkzaamheden september 2021
Nieuwe antifouling
Vervanging van anodes, Maxprop-anodes en boegschroef-anodes
Olie boegschroef vervangen
Vervanging van roerkoningpakkingen
Vervanging van stuurkabels
Smeren van alle afsluiters
Werkzaamheden 2022
8 nieuwe Mastervolt AGM accu's 900amp/24 Volt
1x nieuwe startaccu
Complete nieuwe elektronica-set
Werkzaamheden 2023
Raymarine Axiom Multi Function displays
Raymarine Displays voor diepte/log/wind
Raynet Ethernet backbone en Raymarine ITC-5 Transducer converter
Akoestisch antifouling systeem
Compleet overzicht van specificaties, met uitgevoerde service en vernieuwingen beschikbaar!
-
Salon
Stahoogte: 190 cm
Eethoek: Aanwezig
Hutten: 3
Slaapplaatsen: Vast: 6
Type interieur: Klassiek, warm
Watervoorziening
Watertank & materiaal: 1.558 liter (2x aluminium tanks: 1.300 ltr, 1x RVS tank: 258 ltr voor drinkwater)
Watertankmeter: Aanwezig
Watermaker: 94 liter/uur (Sea Recovery SRC 600, membranen moeten vervangen worden)
Vuilwatertank & materiaal: 208 liter
Vuilwatertankmeter: Aanwezig
Vuilwatertank afvoerpomp: Aanwezig
Dekafzuiging vuilwater: Aanwezig
Watersysteem: Druksysteem + hand (Flojet 4.5 gpm)
Warm water: Raritan 76 ltr
Buitenwater: Dekwaspomp
Sanitair
Aantal douches: 2
Toiletten: 2
Entertainment
TV: Samsung 24 inch
Radio/CD-speler: Bose surround sound speakers
Keuken
Kooktoestel & brandstof: 4 pit(ten) gas (Force 10 van 2018, RVS afzuigkap van 2022)
Oven: Force 10 van 2018
Magnetron: Panasonic
Koelkast & voeding: Elektrisch (Seafrost BG 2000, watergekoeld, 2021 + Seafrost shore Assist, luchtgekoeld)
Vriezer: Seafrost BG 1000 (watergekoeld) + Seafrost shore Assist (luchtgekoeld)
Klimaatregeling
Verwarming: CV Proheat XL900 30.000 BTU Diesel, service in 2021 (warm water ventilator coil units service in 2021)
Airconditioning: Technicold 28.000 BTU Compressor
Opmerkingen
In het achterschip bevindt zich de eigenaarshut met een centerline dubbelbed en aangrenzende natte cel.
De gastenhut heeft een centerline dubbelbed in het voorschip.
De derde hut in het voorschip heeft een stapelbed.
9 Gebo romp ramen zorgen voor veel licht en ventilatie binnen, allemaal voorzien van muggenhorren.
Het pilothouse heeft getinte en 12 mm versterkte ramen voor panoramisch zicht, waarvan 4 geopend kunnen worden.
Naast de 1.300 ltr watertank is er een gescheiden RVS drinkwatertank (258 ltr) met extra filters.
In het voorjaar van 2024 zijn de watertanks gecontroleerd en voorzien van grotere mangaten.
Per 2024 wordt een '4-stage waterfiltratie-systeem' geïnstalleerd om inkomend drinkwater te zuiveren van o.a. calcium en chloor.
Extra voorzieningen
Was/droog combinatie: Bosch
BBQ: Magma RVS op hekstoel
-
Aantal identieke motoren: 1
Start type: Elektrisch
Type: Binnenboord
Merk: Caterpillar
Model: 3208
Bouwjaar: 2000
Aantal cilinders: 8
Vermogen: 180 pk
Urenteller: Aanwezig
Draaiuren: 2.622
Brandstof: Diesel
Keerkoppeling: Twin Disc MG502; 2:1 reduction
Overbrenging: Schroefas
Voortstuwing: Verstelbare schroef (Maxprop)
Koeling: Indirect
Brandstof & Energie
Brandstoftank aantal: 3
Totale inhoud brandstoftank(s): 1.963 liter
Boegschroef: Hydraulisch (Lewmar SVT 20 hp retractable)
Accu: Nieuwe Mastervolt AGM service-accu's 900 Ah/24 Volt (2022)
Dynamo: 100 A
Generator: Westerbeke 8 kW
Draaiuren: circa 3.114
Omvormer: 4.500 Watt (Mastervolt)
Zonnepanelen:
Per juni 2024: nieuwe Sungold ETFE (890 Watt) op opbouw
Nieuwe zonnepanelen (2.160 Watt) op vaste bimini-top
Voltage:
12V / 24V / 110V / 220V
AC Shorepower: 220V en 110V shore power inlet
DC: 12V en 24V
Isolating Transformer: Rex 30 amp - 220V - 50Hz isolating transformer
Opmerkingen
De Caterpillar 3208 is nieuw geplaatst in 2000.
De machinekamer is extra geïsoleerd voor minimale geluidsproductie.
De aandrijving loopt via Aquadrive homokineet met stuwdruklager naar de Maxprop vaanstandschroef.
Service Maxprop en rope cutter uitgevoerd in 2021.
Acculaders
Mastervolt 100 amp 24V DC service
Mastervolt 100 amp 24V DC service
10 amp DC start
2x Mastervolt 24V -> 12V
Accu's
8 x 225Ah Mastervolt 8D AGM 225 Ah service (900Ah @ 24V) - Nieuw in 2022
2 x 120Ah INNPO Gel-batterijen @ 12V (dedicated service) - Nieuw in 2023
2 x 110Ah Vetus startaccu's - Nieuw in 2022
1 x 110Ah Vetus startaccu generator - Nieuw in 2020
Westerbeke 8.3 kW generator met nieuwe dynamo - 2020
Zonnepanelen upgrade (Juni 2024)
Het jacht wordt uitgerust met een nieuwe vaste bimini-top van aluminium.
12 x 180 Watt zonnepanelen op de bimini-top.
Nieuwe Sungold ETFE panelen op het kajuitdak (890 Watt).
Totaal vermogen zonnepanelen: 3 kW.
-
Kompas: Aanwezig
Log/snelheid: Raymarine i50 (2023)
Dieptemeter: Raymarine i50 (2023)
Windmeter: Raymarine i60 wind & close hauled (2023)
Navigatieverlichting: Inclusief strobe light
Navigatie & Besturing
Autopilot: Simrad (2021)
Simrad/B&G Nac 3 Pilot Computer
AP 48 Controller
AP 44 Controller
FU 80 Follow-up Steering Control
Kaartplotter: Raymarine Axiom (2022)
Radar: Raymarine Cyclone Solid State 55 (2022)
AIS: Digital Yacht AIS Transponder met Metz AIS antenne (2020)
Communicatie & Weer
SSB ontvanger: ICOM IC-M710
Marifoon:
Simrad RS82 GMDSS
ICOM handheld VHF
Weatherfax/Navtex:
NASA Easy Navtex
Furuno 207A Weatherfax
Satellietcommunicatie: Satcom C Trimble Galaxy
OpmerkingenIn 2022 is het jacht voorzien van nieuwe navigatie-elektronica, waaronder:
NMEA 0183 bedrading vervangen voor nieuwe NMEA 2000 CanBus
Simrad/B&G Nac 3 auto pilot computer (Octopus 24v continious duty hydraulic pump)
Simrad AP 48 auto pilot controller in stuurhuis
Simrad FU80 Follow up Steering Control in stuurhuis
Simrad AP44 auto pilot controller in de kuip
Simrad Precision 9 Heading Sensor
Raymarine Axiom 12 inch Multfunction Display voor kaartplotter in stuurhuis
Raymarine RCR remote card reader & USB in stuurhuis
Tweede Raymarine Axiom 12 inch Multifunction Display als radar display in stuurhuis
Raymarine Cyclone Solid State 55 Watt Radar, met 3ft Open Array antenne
In 2023:
Raymarine Axiom RV 9 inch Multifunction Display in kuip, voor kaartplotter-, radar-, of sonar-weergave
Elk multifunction display kan de kaartplotter, danwel radar weergeven, of desgwenst beide met split screen weergave.
In de kuip: Raymarine i60 windsnelheid en i60 close hauled. Raymarine i50 Log en en i50 dieptemeter van 2023
Pilothouse: Raymarine i60 windsnelheid. Raymarine i50 Log en i50 dieptemeter van 2023
Salon: Raymarine i70s Multi function display van 2023
Raynet Ethernet backbone met RNS-5 netwerk switch in 2023
Raymarine ITC-5 Transducer converter 2023
Overige:
Simrad HS100 Dual Station GMDSS marifoon in kuip en pilot house van 2020
Sailor 6018 GMDSS Satcom C met GPS van 2020
Solwise Marine long range wifi + 4G ontvanger / Teltonika wifi transmitter van 2022
ACQ-SAT 406Hz EPIRB van 2022
In 2022 is het jacht voorzien van nieuwe navigatie-elektronica, waaronder een volledige upgrade naar NMEA 2000 CanBus, een Simrad/B&G Nac 3 autopilotcomputer met Octopus 24V hydraulische pomp, en diverse Simrad besturingseenheden, zoals de AP 48 in het stuurhuis, de FU80 Follow-up Steering Control en de AP44 in de kuip. Daarnaast zijn er twee Raymarine Axiom 12-inch multifunctionele displays geïnstalleerd voor kaartplotter- en radarweergave, samen met een Raymarine Cyclone Solid State 55W radar met een 3ft Open Array-antenne.In 2023 werd de navigatie verder uitgebreid met een Raymarine Axiom RV 9-inch multifunctioneel display in de kuip, Raymarine i60 windmeters en i50 log- en dieptemeters in zowel de kuip als het pilothouse, een i70s multifunctioneel display in de salon en een Raynet Ethernet backbone met RNS-5 netwerkswitch. Ook werd een Raymarine ITC-5 transducerconverter toegevoegd.
Verder beschikt het jacht over een Simrad HS100 Dual Station GMDSS-marifoon (2020), een Sailor 6018 GMDSS Satcom C met GPS (2020), een Solwise Marine long-range wifi en 4G-ontvanger met Teltonika wifi-transmitter (2022), en een ACQ-SAT 406Hz EPIRB (2022).
-
Type tuigage: Kotter
Aantal masten: 1
Mast materiaal: Aluminium, Rondal twin spreader
Verstaging: Staaldraad (vervangen in 2020)
Zeiloppervlak: 140 m²
Aantal zeilen: 4
Zeilen materiaal: Dacron
Rolgrootzeil: Profurl hydraulic in-mast furling; 65,31 m² (2010: Estapona Sails)
Genua:
German Dimension Polyant Pro-radial van 2020
North Sails; 97,5 m² (1997)
Fok:
German Dimension Polyant Pro-radial van 2020
North Sails; 75 m² (1997)
Voorzeil rolsysteem: Hood 3250 Seafurl hydraulic
Genua reefsysteem: Hood 3250 Seafurl hydraulic
Stormfok: North Sails; 15 m² (1997; ongebruikt)
Lieren: Lewmar
Opmerkingen:
Nieuwe genua (mei 2020): Kemp Sails tri-radiaal Dimension Polyant Pro-radial met UV-band (vrijwel ongebruikt)
Nieuwe fok (mei 2020): Kemp Sails tri-radiaal Dimension Polyant Pro-radial met UV-band
Profurl hydraulic in-mast furling vernieuwd in 2022
Service Rondal outhaul systeem van giek met vervanging van rollen en as
Navtec VGN-S12 System 5 met hydraulische boomvang en achterstagspanner
Nieuwe pakkingen voor boomvang, achterstagspanner en Navtec paneel in 2022
Lieren (service in 2022):
2x Lewmar AST 66 hydraulische genua lieren
1x Lewmar AST 58 hydraulische grootschoot lier
2x Lewmar 46 AST handmatige lieren op de mast
2 spinnakerbomen op de mast
-
Ankers & materiaal: 4x
Anker bevestiging: Ketting
Hekanker: Aanwezig
Bimini: Nieuwe vaste bimini-top uit aluminium, in lijn met de opbouw (geplande montage juni 2024)
Zeerailing: Aanwezig
Zwemtrap: RVS loopplank/zwemtrap
Bijboot: Novurania 3.34 DL tender met trimtabs en navigatieverlichting
Bijboot buitenboordmotor: Yamaha 25 pk
Teakdek: Aanwezig
Opmerkingen:
De Kanter wordt in juni 2024 uitgerust met een nieuwe vaste bimini-top uit aluminium, passend bij de opbouw en voorzien van een nieuwe set zonnepanelen.
Giekverlenger voor dinghy lift.
Ankerlieren:
Muir hydraulische lier voor boeganker en landvasten.
Lewmar Ocean lier voor hekanker en landvasten.
Ankers:
Boeganker: Delta 50 kg met 110 m ketting.
Hekanker: CQR 50 kg met 30 m ketting en 100 m ankerlijn.
Kedge anker: Bruce 30 kg met 30 m ketting + 100 m ankerlijn.
Reserve anker: 50 kg fisherman.
Anker wash voor het afspoelen van het anker.
-
Reddingsvlot: Plastimo 6-person Ocean liferaft (service per 2024)
EPIRB: ACQ-SAT 406Hz EPIRB (2022)
Bilgepomp: Handmatig + elektrisch
Brandblusser: Automatisch + 2x 3 kg foam
MOB Systeem: Aanwezig
Radarreflector: Firdell Blipper
Noodvuurwerk: RORC offshore flares pack
Reddingsvesten: 8
Waterdichte deur: Aanwezig
Gasbun met afvoer: 2x 20 kg LPG aluminium tanks
Zelflozende kuip: Aanwezig
Opmerkingen:
Strobe light: AMR-SM3 (2022)
Bilgesystemen:
Rule 2000 gph met vlotter (automatisch inschakelend bij water in de bilge)
Jabsco 32750 gph gekoppeld aan de Caterpillar hoofdmotor (service in 2022)
Whale Titan 36 gph handpomp
Hoofdsysteempomp met 50 mm afzuiging vanuit iedere bilge
Gassysteem:
Xintex elektrische solenoid shut-off
Alde lektester
dit is de beschrijving die je per foto mee kunt geven of niet.