hele knappe boot van een meter of wat

Dit 14 meter lange zeiljacht combineert prestaties met comfort. Met een gestroomlijnd ontwerp, hoogwaardige afwerking en doordachte indeling is het perfect voor zowel ontspannen tochten als serieuze zeilreizen. Uitgerust met moderne navigatieapparatuur, een ruim interieur en uitstekende zeileigenschappen, biedt dit jacht een ideale balans tussen luxe en zeilplezier. Klaar voor nieuwe avonturen op het water.

Referentienummer
Geen

Categorie
Zeiljacht

Bouwjaar
1997

Ligplaats
Makkum

Materiaal
Aluminium

Afmetingen
18,00 m x 4,80 m x 2,28 m

Vraagprijs
Onder Bod

Korte omschrijving
Prachtig gelijnd dekhuis zeiljacht van eerste eigenaar. Zorgzaam onderhouden, met o.a. nieuwe voorzeilen van 2020, verstaging en elektronica-set.

Referentienummer
Geen

Categorie
Zeiljacht

Bouwjaar
1997

Ligplaats
Makkum

Materiaal
Aluminium

Afmetingen
18,00 m x 4,80 m x 2,28 m

Vraagprijs
Onder Bod

Korte omschrijving
Prachtig gelijnd dekhuis zeiljacht van eerste eigenaar. Zorgzaam onderhouden, met o.a. nieuwe voorzeilen van 2020, verstaging en elektronica-set.

  • Dit prachtig gelijnde zeiljacht is van de eerste eigenaar en is altijd in top conditie gehouden en is klaar om te gaan. Ondanks dat het jacht ter overname aangeboden heeft, blijft de eigenaar het jacht optimaal verzorgen, met periodiek onderhoud en diverse vernieuwingen. Zo is het jacht uitgerust met o.a. nieuwe voorzeilen van 2020, is het staand want preventief vervangen en is het jacht 2022 voorzien van nieuwe navigatie-elektronica. Zeer geschikt om in comfort rond de wereld te zeilen en daarom voorzien van alle denkbare opties. 

    • Ontwerper: Dieter Empacher, Marblehead USA

    • Werf: Manfred Kanter, Ontario, Canada

    • Bouwnummer: Lloyds Hull Certificate

    • CE: Vrijgesteld

    • Rompvorm: S-spant, 8 mm

    • Rompkleur: Wit

    • Dek en opbouw kleur: Wit

    • Dek en opbouw materiaal: Aluminium, 12mm teak (Nieuw 2017)

    • Ramen: Gebo poorten in romp (met storm boards) en opbouw, voorzien van muggenhorren. Vensters vervangen in 2022. Lewmar ocean dekluiken, vensters vervangen in 2020

    • Kuip: Middenkuip

    • Doorvaarthoogte normaal: 24,45 m

    • Diepgang: 228 cm

    • Lengte waterlijn: 1.448 cm

    • Waterverplaatsing: 27.660 kg

    • Ballast: 10.000 kg

    • Besturing: Stuurwiel + Simrad FU80 FollowUp steering van 2022

    • Plek besturing: Dubbel

    • Roer: Enkel, Semi-balanced

    Opmerkingen

    • Romp en opbouw zijn van zeewaterbestendig aluminium (5083). Romp: 8mm, opbouw: 5mm.

    • In de romp midscheeps is een zwemtrap geïntegreerd.

    • Voor extra veiligheid is de romp voorzien van 4 waterdichte schotten.

    • De romp en dekken zijn geïsoleerd met 25 mm schuim.

    Werkzaamheden 2017/2018

    • Romp geschilderd

    • Teakdekken vernieuwd

    • Teak op kajuitdak overhaald en waar nodig vervangen

    • Lewmar luiken opnieuw gemonteerd en ramen vernieuwd

    • Nieuwe bekleding in salon en achterhut

    • Nieuwe Force 10 oven

    • Gas koelsystemen gecontroleerd

    • Pakking toiletten en pomp vervangen

    • Nieuwe digital Easy Navtex

    • Nieuwe Mastervolt 100 amp lader

    • Balmar 50 amp dynamo vervangen voor 100 amp

    • Lieren en fokroller onderhoudsbeurt

    • Caterpillar onderhoudsbeurt en waterpomp vervangen

    • Westerbeke onderhoudsbeurt en waterpomp vervangen

    • Lewmar boegschroef onderhoudsbeurt

    • Maxprop onderhoudsbeurt

    • CV onderhoudsbeurt

    • Yamaha bbm onderhoudsbeurt

    • Romp gepolijst

    • Opbouw opnieuw gespoten

    • Houtwerk buiten opnieuw gevernist

    • Onderwaterschip nieuwe antifouling en anodes vervangen

    • Reddingsvlot servicebeurt

    • Nieuwe seals ramen

    Werkzaamheden 2020

    • Staand want gecontroleerd

    • Verstaging en terminals vervangen

    Werkzaamheden september 2021

    • Nieuwe antifouling

    • Vervanging van anodes, Maxprop-anodes en boegschroef-anodes

    • Olie boegschroef vervangen

    • Vervanging van roerkoningpakkingen

    • Vervanging van stuurkabels

    • Smeren van alle afsluiters

    Werkzaamheden 2022

    • 8 nieuwe Mastervolt AGM accu's 900amp/24 Volt

    • 1x nieuwe startaccu

    • Complete nieuwe elektronica-set

    Werkzaamheden 2023

    • Raymarine Axiom Multi Function displays

    • Raymarine Displays voor diepte/log/wind

    • Raynet Ethernet backbone en Raymarine ITC-5 Transducer converter

    • Akoestisch antifouling systeem

    Compleet overzicht van specificaties, met uitgevoerde service en vernieuwingen beschikbaar!

    • Salon

    • Stahoogte: 190 cm

    • Eethoek: Aanwezig

    • Hutten: 3

    • Slaapplaatsen: Vast: 6

    • Type interieur: Klassiek, warm

    Watervoorziening

    • Watertank & materiaal: 1.558 liter (2x aluminium tanks: 1.300 ltr, 1x RVS tank: 258 ltr voor drinkwater)

    • Watertankmeter: Aanwezig

    • Watermaker: 94 liter/uur (Sea Recovery SRC 600, membranen moeten vervangen worden)

    • Vuilwatertank & materiaal: 208 liter

    • Vuilwatertankmeter: Aanwezig

    • Vuilwatertank afvoerpomp: Aanwezig

    • Dekafzuiging vuilwater: Aanwezig

    • Watersysteem: Druksysteem + hand (Flojet 4.5 gpm)

    • Warm water: Raritan 76 ltr

    • Buitenwater: Dekwaspomp

    Sanitair

    • Aantal douches: 2

    • Toiletten: 2

    Entertainment

    • TV: Samsung 24 inch

    • Radio/CD-speler: Bose surround sound speakers

    Keuken

    • Kooktoestel & brandstof: 4 pit(ten) gas (Force 10 van 2018, RVS afzuigkap van 2022)

    • Oven: Force 10 van 2018

    • Magnetron: Panasonic

    • Koelkast & voeding: Elektrisch (Seafrost BG 2000, watergekoeld, 2021 + Seafrost shore Assist, luchtgekoeld)

    • Vriezer: Seafrost BG 1000 (watergekoeld) + Seafrost shore Assist (luchtgekoeld)

    Klimaatregeling

    • Verwarming: CV Proheat XL900 30.000 BTU Diesel, service in 2021 (warm water ventilator coil units service in 2021)

    • Airconditioning: Technicold 28.000 BTU Compressor

    Opmerkingen

    • In het achterschip bevindt zich de eigenaarshut met een centerline dubbelbed en aangrenzende natte cel.

    • De gastenhut heeft een centerline dubbelbed in het voorschip.

    • De derde hut in het voorschip heeft een stapelbed.

    • 9 Gebo romp ramen zorgen voor veel licht en ventilatie binnen, allemaal voorzien van muggenhorren.

    • Het pilothouse heeft getinte en 12 mm versterkte ramen voor panoramisch zicht, waarvan 4 geopend kunnen worden.

    • Naast de 1.300 ltr watertank is er een gescheiden RVS drinkwatertank (258 ltr) met extra filters.

    • In het voorjaar van 2024 zijn de watertanks gecontroleerd en voorzien van grotere mangaten.

    • Per 2024 wordt een '4-stage waterfiltratie-systeem' geïnstalleerd om inkomend drinkwater te zuiveren van o.a. calcium en chloor.

    Extra voorzieningen

    • Was/droog combinatie: Bosch

    • BBQ: Magma RVS op hekstoel

    • Aantal identieke motoren: 1

    • Start type: Elektrisch

    • Type: Binnenboord

    • Merk: Caterpillar

    • Model: 3208

    • Bouwjaar: 2000

    • Aantal cilinders: 8

    • Vermogen: 180 pk

    • Urenteller: Aanwezig

    • Draaiuren: 2.622

    • Brandstof: Diesel

    • Keerkoppeling: Twin Disc MG502; 2:1 reduction

    • Overbrenging: Schroefas

    • Voortstuwing: Verstelbare schroef (Maxprop)

    • Koeling: Indirect

    Brandstof & Energie

    • Brandstoftank aantal: 3

    • Totale inhoud brandstoftank(s): 1.963 liter

    • Boegschroef: Hydraulisch (Lewmar SVT 20 hp retractable)

    • Accu: Nieuwe Mastervolt AGM service-accu's 900 Ah/24 Volt (2022)

    • Dynamo: 100 A

    • Generator: Westerbeke 8 kW

      • Draaiuren: circa 3.114

    • Omvormer: 4.500 Watt (Mastervolt)

    • Zonnepanelen:

      • Per juni 2024: nieuwe Sungold ETFE (890 Watt) op opbouw

      • Nieuwe zonnepanelen (2.160 Watt) op vaste bimini-top

    • Voltage:

      • 12V / 24V / 110V / 220V

      • AC Shorepower: 220V en 110V shore power inlet

      • DC: 12V en 24V

      • Isolating Transformer: Rex 30 amp - 220V - 50Hz isolating transformer

    Opmerkingen

    • De Caterpillar 3208 is nieuw geplaatst in 2000.

    • De machinekamer is extra geïsoleerd voor minimale geluidsproductie.

    • De aandrijving loopt via Aquadrive homokineet met stuwdruklager naar de Maxprop vaanstandschroef.

    • Service Maxprop en rope cutter uitgevoerd in 2021.

    Acculaders

    • Mastervolt 100 amp 24V DC service

    • Mastervolt 100 amp 24V DC service

    • 10 amp DC start

    • 2x Mastervolt 24V -> 12V

    Accu's

    • 8 x 225Ah Mastervolt 8D AGM 225 Ah service (900Ah @ 24V) - Nieuw in 2022

    • 2 x 120Ah INNPO Gel-batterijen @ 12V (dedicated service) - Nieuw in 2023

    • 2 x 110Ah Vetus startaccu's - Nieuw in 2022

    • 1 x 110Ah Vetus startaccu generator - Nieuw in 2020

    • Westerbeke 8.3 kW generator met nieuwe dynamo - 2020

    Zonnepanelen upgrade (Juni 2024)

    • Het jacht wordt uitgerust met een nieuwe vaste bimini-top van aluminium.

    • 12 x 180 Watt zonnepanelen op de bimini-top.

    • Nieuwe Sungold ETFE panelen op het kajuitdak (890 Watt).

    • Totaal vermogen zonnepanelen: 3 kW.

    • Kompas: Aanwezig

    • Log/snelheid: Raymarine i50 (2023)

    • Dieptemeter: Raymarine i50 (2023)

    • Windmeter: Raymarine i60 wind & close hauled (2023)

    • Navigatieverlichting: Inclusief strobe light

    Navigatie & Besturing

    • Autopilot: Simrad (2021)

      • Simrad/B&G Nac 3 Pilot Computer

      • AP 48 Controller

      • AP 44 Controller

      • FU 80 Follow-up Steering Control

    • Kaartplotter: Raymarine Axiom (2022)

    • Radar: Raymarine Cyclone Solid State 55 (2022)

    • AIS: Digital Yacht AIS Transponder met Metz AIS antenne (2020)

    Communicatie & Weer

    • SSB ontvanger: ICOM IC-M710

    • Marifoon:

      • Simrad RS82 GMDSS

      • ICOM handheld VHF

    • Weatherfax/Navtex:

      • NASA Easy Navtex

      • Furuno 207A Weatherfax

    • Satellietcommunicatie: Satcom C Trimble Galaxy

      Opmerkingen

      In 2022 is het jacht voorzien van nieuwe navigatie-elektronica, waaronder:

      • NMEA 0183 bedrading vervangen voor nieuwe NMEA 2000 CanBus

      • Simrad/B&G Nac 3 auto pilot computer (Octopus 24v continious duty hydraulic pump)

      • Simrad AP 48 auto pilot controller in stuurhuis

      • Simrad FU80 Follow up Steering Control in stuurhuis

      • Simrad AP44 auto pilot controller in de kuip

      • Simrad Precision 9 Heading Sensor

      • Raymarine Axiom 12 inch Multfunction Display voor kaartplotter in stuurhuis

      • Raymarine RCR remote card reader & USB in stuurhuis

      • Tweede Raymarine Axiom 12 inch Multifunction Display als radar display in stuurhuis

      • Raymarine Cyclone Solid State 55 Watt Radar, met 3ft Open Array antenne

      In 2023:

      • Raymarine Axiom  RV 9 inch Multifunction Display in kuip, voor kaartplotter-, radar-, of sonar-weergave

      • Elk multifunction display kan de kaartplotter, danwel radar weergeven, of desgwenst beide met split screen weergave. 

      • In de kuip: Raymarine i60 windsnelheid en i60 close hauled. Raymarine i50 Log en en i50 dieptemeter van 2023

      • Pilothouse: Raymarine i60 windsnelheid. Raymarine i50 Log en i50 dieptemeter van 2023

      • Salon: Raymarine i70s Multi function display van 2023

      • Raynet Ethernet backbone met RNS-5 netwerk switch in 2023

      • Raymarine ITC-5 Transducer converter 2023

      Overige:

      • Simrad HS100 Dual Station GMDSS marifoon in kuip en pilot house van 2020

      • Sailor 6018 GMDSS Satcom C met GPS van 2020

      • Solwise Marine long range wifi + 4G ontvanger / Teltonika wifi transmitter van 2022

      • ACQ-SAT 406Hz EPIRB van 2022
        In 2022 is het jacht voorzien van nieuwe navigatie-elektronica, waaronder een volledige upgrade naar NMEA 2000 CanBus, een Simrad/B&G Nac 3 autopilotcomputer met Octopus 24V hydraulische pomp, en diverse Simrad besturingseenheden, zoals de AP 48 in het stuurhuis, de FU80 Follow-up Steering Control en de AP44 in de kuip. Daarnaast zijn er twee Raymarine Axiom 12-inch multifunctionele displays geïnstalleerd voor kaartplotter- en radarweergave, samen met een Raymarine Cyclone Solid State 55W radar met een 3ft Open Array-antenne.

        In 2023 werd de navigatie verder uitgebreid met een Raymarine Axiom RV 9-inch multifunctioneel display in de kuip, Raymarine i60 windmeters en i50 log- en dieptemeters in zowel de kuip als het pilothouse, een i70s multifunctioneel display in de salon en een Raynet Ethernet backbone met RNS-5 netwerkswitch. Ook werd een Raymarine ITC-5 transducerconverter toegevoegd.

        Verder beschikt het jacht over een Simrad HS100 Dual Station GMDSS-marifoon (2020), een Sailor 6018 GMDSS Satcom C met GPS (2020), een Solwise Marine long-range wifi en 4G-ontvanger met Teltonika wifi-transmitter (2022), en een ACQ-SAT 406Hz EPIRB (2022).

    • Type tuigage: Kotter

    • Aantal masten: 1

    • Mast materiaal: Aluminium, Rondal twin spreader

    • Verstaging: Staaldraad (vervangen in 2020)

    • Zeiloppervlak: 140 m²

    • Aantal zeilen: 4

    • Zeilen materiaal: Dacron

    • Rolgrootzeil: Profurl hydraulic in-mast furling; 65,31 m² (2010: Estapona Sails)

    • Genua:

      • German Dimension Polyant Pro-radial van 2020

      • North Sails; 97,5 m² (1997)

    • Fok:

      • German Dimension Polyant Pro-radial van 2020

      • North Sails; 75 m² (1997)

    • Voorzeil rolsysteem: Hood 3250 Seafurl hydraulic

    • Genua reefsysteem: Hood 3250 Seafurl hydraulic

    • Stormfok: North Sails; 15 m² (1997; ongebruikt)

    • Lieren: Lewmar

    • Opmerkingen:

      • Nieuwe genua (mei 2020): Kemp Sails tri-radiaal Dimension Polyant Pro-radial met UV-band (vrijwel ongebruikt)

      • Nieuwe fok (mei 2020): Kemp Sails tri-radiaal Dimension Polyant Pro-radial met UV-band

      • Profurl hydraulic in-mast furling vernieuwd in 2022

      • Service Rondal outhaul systeem van giek met vervanging van rollen en as

      • Navtec VGN-S12 System 5 met hydraulische boomvang en achterstagspanner

      • Nieuwe pakkingen voor boomvang, achterstagspanner en Navtec paneel in 2022

      • Lieren (service in 2022):

        • 2x Lewmar AST 66 hydraulische genua lieren

        • 1x Lewmar AST 58 hydraulische grootschoot lier

        • 2x Lewmar 46 AST handmatige lieren op de mast

      • 2 spinnakerbomen op de mast

    • Ankers & materiaal: 4x

    • Anker bevestiging: Ketting

    • Hekanker: Aanwezig

    • Bimini: Nieuwe vaste bimini-top uit aluminium, in lijn met de opbouw (geplande montage juni 2024)

    • Zeerailing: Aanwezig

    • Zwemtrap: RVS loopplank/zwemtrap

    • Bijboot: Novurania 3.34 DL tender met trimtabs en navigatieverlichting

    • Bijboot buitenboordmotor: Yamaha 25 pk

    • Teakdek: Aanwezig

    Opmerkingen:

    • De Kanter wordt in juni 2024 uitgerust met een nieuwe vaste bimini-top uit aluminium, passend bij de opbouw en voorzien van een nieuwe set zonnepanelen.

    • Giekverlenger voor dinghy lift.

    • Ankerlieren:

      • Muir hydraulische lier voor boeganker en landvasten.

      • Lewmar Ocean lier voor hekanker en landvasten.

    • Ankers:

      • Boeganker: Delta 50 kg met 110 m ketting.

      • Hekanker: CQR 50 kg met 30 m ketting en 100 m ankerlijn.

      • Kedge anker: Bruce 30 kg met 30 m ketting + 100 m ankerlijn.

      • Reserve anker: 50 kg fisherman.

    • Anker wash voor het afspoelen van het anker.

    • Reddingsvlot: Plastimo 6-person Ocean liferaft (service per 2024)

    • EPIRB: ACQ-SAT 406Hz EPIRB (2022)

    • Bilgepomp: Handmatig + elektrisch

    • Brandblusser: Automatisch + 2x 3 kg foam

    • MOB Systeem: Aanwezig

    • Radarreflector: Firdell Blipper

    • Noodvuurwerk: RORC offshore flares pack

    • Reddingsvesten: 8

    • Waterdichte deur: Aanwezig

    • Gasbun met afvoer: 2x 20 kg LPG aluminium tanks

    • Zelflozende kuip: Aanwezig

    Opmerkingen:

    • Strobe light: AMR-SM3 (2022)

    • Bilgesystemen:

      • Rule 2000 gph met vlotter (automatisch inschakelend bij water in de bilge)

      • Jabsco 32750 gph gekoppeld aan de Caterpillar hoofdmotor (service in 2022)

      • Whale Titan 36 gph handpomp

      • Hoofdsysteempomp met 50 mm afzuiging vanuit iedere bilge

    • Gassysteem:

      • Xintex elektrische solenoid shut-off

      • Alde lektester